Testen 2.0 – de praktijk van agile testen

Dit boek is opgezet met het idee dat wanneer je het van voren naar achteren doorleest, je een Testen 2.0uitstekende indruk hebt welke voordelen de Testen2.0-aanpak bij het testen van (agile) projecten heeft, waar dit op gebaseerd is, hoe je het uitvoert, waarom je bepaalde keuzes moet maken en wat de rol van de tester in het agile project is. Het boek is geschreven voor testers, testmanagers,
leidinggevenden, programmeurs, ontwerpers, gebruikers, beheerders, projectleiders en materiedeskundigen die in het ICT-werkveld werkzaam zijn. We gaan ervan uit dat de lezer in enige mate bekend is met het testen van software.
Vooral lezers voor wie agile ontwikkelen en agile testen nieuw is, adviseren we het hele boek te lezen.
Voor agile teamleden en hen die al bekend zijn met agile ontwikkelen zijn vooral de secties over de waarden, principes en de praktijk zinvol. Voor leidinggevenden en projectleiders zijn de secties over de agile context, waarden en principes en de rol van de tester relevant.
We hebben er voor gekozen om de term agile onvertaald te laten. Zoals zoveel termen is deze inmiddels behoorlijk ingeburgerd in de ICT-wereld. Daarbij leest de vertaling ‘wendbaar’ of ‘flexibel’ niet prettig. Wel hebben we de Engelse term practice vertaald naar de zo goed als dekkende
term werkwijze.
Wanneer we in dit boek spreken over ‘traditioneel testen’ of de ‘traditionele aanpak’ dan bedoelen we daarmee die aanpakken die gebaseerd zijn op de watervalmethode van systeemontwikkeling of het V-model. Kenmerkend hieraan is de gefaseerde aanpak in de ontwikkeling, gescheiden disciplines en het – voor agile begrippen – relatief late moment waarop het uitvoeren
van testen begint.
Het spreekt voor zich dat wanneer we in dit boek over ‘hij’ spreken, we daarentegen hij/zij bedoelen en daar omwille van de leesbaarheid voor hebben gekozen.

[bol_product_links block_id=”bol_592538b4035fa_selected-products” products=”9200000010039633″ name=”Testen 2.0″ sub_id=”de praktijk van agile testen” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”0″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Auteur: Anko Tijman Eric Jimmink
Uitgever: Boom Uitgevers Amsterdam
Nederlandstalig | 304 pagina’s | 9789012581905 | november 2012

A

Blijf op de hoogte van onze nieuwste ontwikkelingen, schrijf je hier in voor de nieuwsbrief!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *