Introductie issue tools

Issue toolsIssue tracking tools vereenvoudigen het proces van identificeren, beheren en rapporteren van bevindingen in de software en ook in de specificaties. Deze tools versterken de samenwerking, stroomlijnen de registratie en rapportage over bugs en zorgen voor consistentie over de hele linie. Het zijn goede alternatieven voor een spreadsheet.

Een drietal van de bekendste tools worden hieronder in het kort beschreven.

  1. Bugzilla
  2. MantisBT
  3. Jira

Bugzilla

Bugzilla is een open source “Issue Tracking Systeem” waarmee individuen en teams bevindingen effectief kunnen bijhouden. Er komen regelmatig nieuwe versies van Bugzilla beschikbaar met nieuwe functionaliteiten.

Wat kun je met Bugzilla doen:

  • Volgen van issues / bevindingen en code wijzigingen
  • Communiceren met teamleden
  • Samenstellen en reviewen van patches

Bugzilla:

  • Heeft een grote hoeveelheid functionaliteiten. Zie features Bugzilla
  • Kan geïnstalleerd worden op een groot aantal operating systemen waaronder Windows, Mac en Linux
  • Wordt ondersteund door een vast team
  • Is continue in ontwikkeling

Reviews over Bugzilla kun je lezen op G2Crowd.com
Meer informatie kun je vinden op de website van Bugzilla

MantisBT

MantisBT is een populaire open source web-based bug tracking systeem. En biedt onder andere mogelijkheden voor het gebruiken van aangepaste issue velden, meldingen en workflows. MantisBT voorziet ook in e-mailberichten en rolgebaseerde toegangscontrole om de samenwerking te vergemakkelijken.

MantisBT is:

  • Makkelijk in gebruik
  • Biedt web en mobile interfaces
  • Gratis met de mogelijkheid voor betaalde hosting

MantisBT:

  • Heeft een groot aantal functionaliteiten. Zie overzicht functionaliteiten
  • Is gebouwd in PHP en ondersteunt Linux, Windows en Mac OS X aan de serverkant.
  • Heeft een groot aantal plugins om de functionaliteit uit te breiden. Zie MantisBT addons

Reviews over MantisBT kun je lezen op G2Crowd.com
Meer informatie kun je vinden op de website van MantisBT

JIRA

Jira biedt issue tracking, als onderdeel van een groter incident management tool. Jira biedt functionaliteiten rond planning, tracking, releases en rapportages. Daarnaast ondersteunt het zowel maatwerk en out-of-the-box workflows.

Jira :

  • Ondersteunt Agile werken
  • Biedt web en mobile interfaces
  • Is niet gratis. Prijs begint bij $10 per gebruiker per jaar

Jira :

  • Heeft een groot aantal functionaliteiten. Zie features JIRA
  • Heeft een cloud en een server versie
  • Heeft integraties met een verscheidenheid aan testtools en add-ons. Zie Atlassian Marketplace

Reviews over Jira kun je lezen op G2Crowd.com, Softwareadvice.com en GetApp.com
Meer informatie kun je vinden op de website van JIRA

Ook interessant?

Test tools

Soorten testtools

Soorten test tools voor testuitvoering Een testtool is een hulpmiddel dat gebruikt kan worden bij het uitvoeren van testen. Omdat ...
espresso tool

Tools voor geautomatiseerde testuitvoering

Tools voor geautomatiseerde testuitvoering Het inzetten van tools voor geautomatiseerde testuitvoering wordt door organisaties steeds belangrijker gevonden. Met name als ...
Issue tracking tools

Issue tracking tools

Issue tracking (bevindingenbeheer) is het managen van de bevindingen door de gehele levenscyclus van een bevinding. Helaas wordt er in ...
Selenium Suite

Selenium Suite

We hebben een aantal onderwerpen over Selenium Suite opgenomen:
Blijf op de hoogte van onze nieuwste ontwikkelingen, schrijf je hier in voor de nieuwsbrief!